عنوان یادداشت

پاسخگویی به سوالات روشی برای موفقیت در کسب و کار


نویسنده محمدرضا حسینیان راوندی
تاریخ
۱۳۹ بازدید
تعداد پسندیدن ۰ نفر

✍️ چیزی که ما شاید ، خیلی اون رو جدی نگیریم!
اگه سوال کاربری را دیر جواب بدید ، ممکنه بره سراغ یه نفر دیگه ، چون ممکنه رقابت در زمینه‌ی کاری شما خیلی بالا باشه و شما تنها کسی نباشی که این خدمات یا محصول رو ارائه میده.
اگر بخش پشتیبانی محصول یا خدمات شما جوابگو نباشه فرد تصمیم میگیره دفعه ی بعد مشتری شما نباشه و از افراد دیگری خرید کنه.

👨‍💻این موضوع اونقدر جدی هست که شرکت‌های فعال در اینترنت تصمیم میگیرن کسانی رو برای پاسخ دادن به سوالات کاربران استخدام کنند که 24 ساعته به سوالات پاسخ بدهند.

🔰 کارهایی که می‌توانید انجام بدید:

🔸اگر وبسایت شما با مثلا وردپرس هست افزونه‌ی چت آنلاین را نصب کنید.

🔸نصب افزونه پشتیبانی

🔸قرار دادن آی‎دی تلگرام یا دیگر پیام‌رسان‌ها در سایت

🔸سوالات متداول : بخشی را در سایت ایجاد کنیم که به سوالات تکراری کاربران پاسخ داده شود. اینطوری نیازی نیست همیشه در دسترس باشیم تا به سوالاتشون جواب بدیم.
کاربر میاد در این بخش سوالی که در ذهن داره به همراه جواب سوالش رو می‌بینه و نیازی به سوال کردن نداره.

🔸فرم تماس با ما : میشه یه فرمی قرار داد که نیازی به ثبت نام نداشته باشه کاربر رایانامه و شماره تلفن و متن مورد نظرش رو وارد و ارسال کنه.
میتونه به هر بخشی که نیاز داشت پیام بده مثلا به بخش فنی ، بخش مدیریت ، بخش اداری و...
وقتی سوالش رو جواب دادن یه پیامک برای کاربر ارسال بشه که بفهمه به سوالش جواب داده شده.
من قبلاً یه افزونه ورپرس ساخته بودم که با کمک ربات تلگرام جواب را برای کاربر ارسال می کرد.

🔸استفاده از سوکت pusher برای ایجاد برنامه چت : چون سوکت در هاست اشتراکی غیرفعال است برای اینکه برنامه چت بسازید می تونید از سایت pusher.com استفاده کنید.
اینجا یه نفر آموزش استفاده‌اش رو نوشته:
https://t.me/StealthySolutions/679

🔸امکان نظردهید و پاسخ به نظر برای پست‌های فروشگاه : سایت فروشگاهی شما اگر بخش نظردهید داشته باشد وقتی کابری بخواد محصولی رو بخره در بخش نظردهید میتونه در مورد محصول نظر بده یا سوالی بپرسه کاربرای دگه میان و پاسخ شما به نظر رو می بینن و ممکنه به جواب برسن.

✅ نتیجه : همه‌ی این چیزایی که گفتم رو تقریبا همه اطلاع دارن ولی شاید اینقدر جدی نگیرن و همین جدی نگرفتن می‌تونه برای ما ایجاد ضرر کنه. صد در صد پاسخگویی به سوالات کاربران میتونه به افزایش فروش ما کمک زیادی بکنه.
چون یک سری ابهامات در ذهن کاربر هست که با پاسخ ما میتونه رفع بشه.

این محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آدرس کپی شد.